Sosiale medier er fantastiske plattformer å publisere ditt markedsmateriell på. Det er mange brukere og derfor mange som kan se akkurat deg. Om du publiserer i en kanal eller flere, gir sosiale medier et hav av muligheter.
Men hva er egentlig lurt å tenke på?
Det er ikke alltid like enkelt å produsere foto eller film av det du ønsker å fremme for dine kunder. Noen ganger er ikke prosjektet du skal vise ferdigstilt, eller produktet ditt ferdig utviklet. Likevel melder behovet seg for visuelt markedsmateriell! Da er det bare å tenke utenfor boksen.
Hvor mange ganger har du vært i et lokale, sett dekoren på veggene å tenkt “wow”? Utsmykking kan brukes for å piffe opp lokalene og sette en stemning for miljøet. Du kan bruke veggene for å gi besøkende en umiddelbar kjennskap til din bedrift - eller bare bruke utsmykkingen til å gjøre lokalene dine inspirerende.
Selger du produkter er det smart å ha gode bilder av dem – slik at du gir kunden et riktig inntrykk av hvordan produktet faktisk ser ut. Bilder skaper interesse for produktet og øker sannsynligheten for at kunden går for akkurat ditt produkt.
Kom vinteren tidligere enn forventet? Ble det plutselig 20 grader og sol? Sesongskiftet kan komme brått på. Mangler du innhold som er tilpasset hele året - Null problem!
En egen bildeprofil eller visuell identitet er et godt ess hver bedrift bør ha i ermet! Det gjør at dine bilder og filmer skiller seg ut fra konkurrentene, og sikrer bygging av din merkevare.
Skal du utvide bedriften og trenger flere dyktige mennesker? Det er ikke alltid at alle er aktive søkere etter stillingsutlysninger. Derfor er det viktig å være synlig for potensielle ansatte på flere plattformer. Det vil gi høyere sannsynlighet for å bli sett og få flere søkere. Samtidig kan du vise fremtidige ansatte hvem dere er og hvordan det er å jobbe hos dere.
Det finnes mange gode grunner til å lage film for bedriften! En film som er tilpasset ditt behov og stil, kan bidra til å øke synligheten og nå ut til flere potensielle kunder og samarbeidspartnere. Med rett ide og konsept kan du engasjere et stort publikum.
Det er viktig å finne nøkkelen til hva som skiller din bedrift ut fra konkurrentene. Selger du for eksempel kopper, er det antakeligvis mange som gjør det samme. Forskjellen ligger i alt som skjer bak. Akkurat dette kan være din nøkkel: Personlig innhold.
En bildebank kan være en svært nyttig ressurs ved markedsføring, dokumentasjon og andre formål i bedriften.
Skal du ut med et nyhetsbrev, en artikkel, en annonse på sosiale medier, el.l. kan det være litt ulikt materiale du trenger.
En produktfilm er en ypperlig måte å vise produktets egenskaper og kvaliteter frem for dine kunder. Den kan bidra til mer synlighet og flere salg. Vi har samlet sammen noen grunner til hvorfor det kan være smart med produktfilm.
Har sjefen bestemt at dere skal ha nye bilder? Så flott! Det er viktig å vise de ansatte. Samtidig har vi forståelse for at mange kan være spente i forkant av fotografering. Vi har derfor skrevet ned noen enkle tips du kan se på i forkant av fotograferingen - slik at du kan senke skuldrene, og vite at du får gode bilder.
Nå konsumeres det mer filminnhold på nett enn noe annet sted. Det gjør at folk ser markedsføringen din på ulike skjermstørrelser, kanaler og enheter. Derfor er det viktig å vite hvilke plattformer man ønsker å nå sine kunder på, og tilpasse formatet på innholdet etter dette for best mulig dekning.
Visuell innholdsproduksjon er å produsere visuelt materiale som brukes som innhold i ulike publikasjoner. Dette er innhold som er med på å forsterke et budskap, oppnå et mål og synliggjøre en bedrift, vare eller tjeneste.
I en tid hvor onlinemøter aldri har vært mer populært, har vi lært at dette kan være et flott verktøy når fysiske møter ikke er mulig å gjennomføre, eller en skal unngå reiser.
Ofte er bilder av eiendommer og lokaler forbundet med utleie eller salg. De kan være mye mer enn det.
Vi i LYKT Foto og Film produserer mye film, spesielt til sosiale medier. Her spilles filmer uten lyd som default. Dette kan være utfordrende når vi vet at en stor prosentandel av stemningen i filmer, settes gjennom musikk.
Som produktfoto handler produktfilm om å synliggjøre de fysiske varene du selger. Den må fremstille dine produkter på den beste og mest representative måte. En slik type film kan vise flere aspekter med ditt produkt.
Å fange oppmerksomheten til publikum er en hard konkurranse når bedrifter skal promotere online. Det som ikke har verdi for oss eller møter vår interesse blir fort ignorert. For å være suksessfull på nett er det viktig å treffe riktig målgruppe og fange interessen til publikum.
Du må stoppe seerne fra å scrolle forbi ditt budskap.
Når du skal planlegge produksjon av nytt visuelt materiale og skal samarbeide med et produksjonsselskap, kan det variere hvor delaktig du trenger å være i starten.
Drone kan benyttes både til foto og film. Materialet fra drone fanger publikums interesse ved å gi et nytt og spennende perspektiv noe som kan gi mange fordeler ved bruk i markedsføring.
Visste du at musikk og lyd er hele 60% av opplevelsen av film? Vi mennesker har mange relasjoner til musikk. Lyder fanger fort vår oppmerksomhet og ofte husker vi distinktive lyder godt. Det vil si at det du hører har stor effekt på hvordan følelse du sitter igjen med når du har sett film.
«Ett bilde sier mer enn 1000 ord» er et kjent ordtak. Foto har muligheten til raskt å vise kundene dine hvilke ulike produkter og tjenester du selger. Det er lettere å påvirke kundenes følelser med visuelt innhold og dermed lede til handling. Samtidig kan du vise dere som bedrift og hvem de ansatte er.
Når du skal produsere visuelt materiale, er noe av det viktigste å sette seg inn i, hvem du ønsker å nå. Hvem din målgruppe er.
Produksjon av behind the scenes, eller BTS, kan være en fin måte å gi et innblikk i hva som skjer i bedriften din. Det handler om å synliggjøre hvem dere er på en annen måte enn deres ferdige materiale. Det viser at dere har ting på gang og holder dere aktuelle.
Kjappe budskap og kort oppmerksomhetsspenn. Sosiale medier lar deg formidle essensen av hvem din bedrift er. På plattformer der alt går kjapt er det viktig å være tydelig på hva man ønsker å formidle.
Underholdning er en av de fremste grunnene til at film fenger og at mennesker oppsøker mediet. I tillegg bygger det identiteten til din bedrift og du blir mer synlig. Du spiller på flere av sansene til målgruppen din med både lyd og bilde, og beholder deres oppmerksomhet uten forstyrrelser. Bevegelig bilde og film har prioritet i sosiale medier og er derfor ekstra synlig i kampen om oppmerksomheten til kundene dine.
Planleggingsfasen av et foto-/filmopptak er ofte en viktig del av prosessen. Når opptaket planlegges, bør en gå gjennom spørsmål som; Hva skal bildene/filmen brukes til, hvilken målgruppe skal du nå, og hvor/hvordan skal du formidle ditt innhold? Dette gjør vi sammen, slik at vi sikrer materiale dere trenger.
Det finnes mange ulike plattformer og kanaler å nå dine kunder på. Det visuelle innholdet du presenterer bør optimaliseres for hver enkelt.
Du velger dine foretrukne plattformer, og vi hjelper med tilpassing av det visuelle innholdet etter gjeldende spesifikasjoner.
Bedriftsidentitet er kort fortalt personligheten til din bedrift.
Noe av det viktigste vi i LYKT Foto og Film gjør for våre kunder,
er å skreddersy materialet til kundens identitet. Bedriftsidentiteten din er alltid i fokus.
Å portrettere dine ansatte er en god idé av flere ulike grunner. Portrettenes utforming kan både forsterke bedriftens profil og gi kundene grunn til å stole på deg.
En lett tilgjengelig bildebank med riktig identitet og høy kvalitet, sikrer at du til enhver tid er forberedt på å være synlig på rett sted til riktig tid.
Produktfoto stimulere kjøpslysten. Produktene dine fortjener å bli presentert med sine beste egenskaper fremhevet.
Materialer, form, farger og tekstur må komme tydelig frem og være riktig i forhold til virkeligheten. Det styrker også ditt omdømme.
Vi er så heldige å få jobbe med mange fantastiske mennesker.
Her er et lite utvalg jobber vi har gjort. Se mer under prosjekter.