TIPS

Hairdresser coloring hair

Topp tre tips til treffsikker (scrolle)tommel...

Sosiale medier er fantastiske plattformer å publisere ditt markedsmateriell på. Det er mange brukere og derfor mange som kan se akkurat deg. Om du publiserer i en kanal eller flere, gir sosiale medier et hav av muligheter.
Men hva er egentlig lurt å tenke på?

Les mer
Smiling girl working out

Visualiser fremtiden

Det er ikke alltid like enkelt å produsere foto eller film av det du ønsker å fremme for dine kunder. Noen ganger er ikke prosjektet du skal vise ferdigstilt, eller produktet ditt ferdig utviklet. Likevel melder behovet seg for visuelt markedsmateriell! Da er det bare å tenke utenfor boksen.

Les mer
man with bread on bike

Piff opp lokalene dine

Hvor mange ganger har du vært i et lokale, sett dekoren på veggene å tenkt “wow”? Utsmykking kan brukes for å piffe opp lokalene og sette en stemning for miljøet. Du kan bruke veggene for å gi besøkende en umiddelbar kjennskap til din bedrift - eller bare bruke utsmykkingen til å gjøre lokalene dine inspirerende.

Les mer
tapas products

Gi produktene dine bildene de fortjener!

Selger du produkter er det smart å ha gode bilder av dem – slik at du gir kunden et riktig inntrykk av hvordan produktet faktisk ser ut. Bilder skaper interesse for produktet og øker sannsynligheten for at kunden går for akkurat ditt produkt.

Les mer
Smiling man in work clothes

Hvordan bekjempe humørsykt vær?

Kom vinteren tidligere enn forventet? Ble det plutselig 20 grader og sol? Sesongskiftet kan komme brått på. Mangler du innhold som er tilpasset hele året - Null problem!

Les mer
Chief in front of kitchen with food

“Å, det der er jo …” - bli gjenkjent med egen bildeprofil

En egen bildeprofil eller visuell identitet er et godt ess hver bedrift bør ha i ermet! Det gjør at dine bilder og filmer skiller seg ut fra konkurrentene, og sikrer bygging av din merkevare.

Les mer
Male walking up stairs

Du + drømmekollega = SUPERTEAM!

Skal du utvide bedriften og trenger flere dyktige mennesker? Det er ikke alltid at alle er aktive søkere etter stillingsutlysninger. Derfor er det viktig å være synlig for potensielle ansatte på flere plattformer. Det vil gi høyere sannsynlighet for å bli sett og få flere søkere. Samtidig kan du vise fremtidige ansatte hvem dere er og hvordan det er å jobbe hos dere.

Les mer
Hand holding candy on purple background

Alle gode grunner er film

Det finnes mange gode grunner til å lage film for bedriften! En film som er tilpasset ditt behov og stil, kan bidra til å øke synligheten og nå ut til flere potensielle kunder og samarbeidspartnere. Med rett ide og konsept kan du engasjere et stort publikum.

Les mer
Man and woman behind camera

Knytt personlig bånd med kundene!

Det er viktig å finne nøkkelen til hva som skiller din bedrift ut fra konkurrentene. Selger du for eksempel kopper, er det antakeligvis mange som gjør det samme. Forskjellen ligger i alt som skjer bak. Akkurat dette kan være din nøkkel: Personlig innhold.

Les mer
Woman at sea smiling

Ditt verktøy til lave skuldre..

En bildebank kan være en svært nyttig ressurs ved markedsføring, dokumentasjon og andre formål i bedriften.
Skal du ut med et nyhetsbrev, en artikkel, en annonse på sosiale medier, el.l. kan det være litt ulikt materiale du trenger.

Les mer
Portrait of woman smiling with glasses

Et produkt i bevegelse

En produktfilm er en ypperlig måte å vise produktets egenskaper og kvaliteter frem for dine kunder. Den kan bidra til mer synlighet og flere salg. Vi har samlet sammen noen grunner til hvorfor det kan være smart med produktfilm.

Les mer
Woman outside smiling

Hjelp! Sjefen har bestilt fotografering

Har sjefen bestemt at dere skal ha nye bilder? Så flott! Det er viktig å vise de ansatte. Samtidig har vi forståelse for at mange kan være spente i forkant av fotografering. Vi har derfor skrevet ned noen enkle tips du kan se på i forkant av fotograferingen - slik at du kan senke skuldrene, og vite at du får gode bilder.

Les mer
En mann som jobber med skjærebrenner på båt i en tørrdokk

Du bør ta høyde for kino og mobil

Nå konsumeres det mer filminnhold på nett enn noe annet sted. Det gjør at folk ser markedsføringen din på ulike skjermstørrelser, kanaler og enheter. Derfor er det viktig å vite hvilke plattformer man ønsker å nå sine kunder på, og tilpasse formatet på innholdet etter dette for best mulig dekning.

Les mer
En mann som går på et tak og bærer en planke

Hva er visuell innholdsproduksjon?

Visuell innholdsproduksjon er å produsere visuelt materiale som brukes som innhold i ulike publikasjoner. Dette er innhold som er med på å forsterke et budskap, oppnå et mål og synliggjøre en bedrift, vare eller tjeneste.

Les mer
To damer som er på en dataskjerm

6 tips til høyere profesjonalitet i onlinemøter

I en tid hvor onlinemøter aldri har vært mer populært, har vi lært at dette kan være et flott verktøy når fysiske møter ikke er mulig å gjennomføre, eller en skal unngå reiser.

Les mer
Et interiørbilde

Referanseprosjektet eller det tidløse esset i bildebanken deres

Ofte er bilder av eiendommer og lokaler forbundet med utleie eller salg. De kan være mye mer enn det.

Les mer
Stian Sandø som holder hendene i være og viser frem Voll studentby

Mangelen av lyd på sosiale medier

Vi i LYKT Foto og Film produserer mye film, spesielt til sosiale medier. Her spilles filmer uten lyd som default. Dette kan være utfordrende når vi vet at en stor prosentandel av stemningen i filmer, settes gjennom musikk.

Les mer
Produktbilde av to bord som kan legge over badekaret med plass til Ipad

En stemningssetter for dine produkter

Som produktfoto handler produktfilm om å synliggjøre de fysiske varene du selger. Den må fremstille dine produkter på den beste og mest representative måte. En slik type film kan vise flere aspekter med ditt produkt.

Les mer
To personer som kaster godteri i fargerike klær foran en grønn bakgrunn

Stoppeffekt i sosiale medier

Å fange oppmerksomheten til publikum er en hard konkurranse når bedrifter skal promotere online. Det som ikke har verdi for oss eller møter vår interesse blir fort ignorert. For å være suksessfull på nett er det viktig å treffe riktig målgruppe og fange interessen til publikum.
Du må stoppe seerne fra å scrolle forbi ditt budskap.

Les mer

Planlegger din bedrift produksjon av visuelt innhold?

Når du skal planlegge produksjon av nytt visuelt materiale og skal samarbeide med et produksjonsselskap, kan det variere hvor delaktig du trenger å være i starten.

Les mer
Et bilde av en tørrdokk fotografert med drone i solnedgang på vinterstid

Drone gir det ekstra krydderet

Drone kan benyttes både til foto og film. Materialet fra drone fanger publikums interesse ved å gi et nytt og spennende perspektiv noe som kan gi mange fordeler ved bruk i markedsføring.

Les mer
Et konsertbilde av Morten Abel.

Riktig stemning med riktig musikk

Visste du at musikk og lyd er hele 60% av opplevelsen av film? Vi mennesker har mange relasjoner til musikk. Lyder fanger fort vår oppmerksomhet og ofte husker vi distinktive lyder godt. Det vil si at det du hører har stor effekt på hvordan følelse du sitter igjen med når du har sett film.

Les mer
To fornøyde damer som går ut fra et prøverom

Hvorfor bruke foto i markedsføringen?

«Ett bilde sier mer enn 1000 ord» er et kjent ordtak. Foto har muligheten til raskt å vise kundene dine hvilke ulike produkter og tjenester du selger. Det er lettere å påvirke kundenes følelser med visuelt innhold og dermed lede til handling. Samtidig kan du vise dere som bedrift og hvem de ansatte er.

Les mer

Hvordan nå din målgruppe?

Når du skal produsere visuelt materiale, er noe av det viktigste å sette seg inn i, hvem du ønsker å nå. Hvem din målgruppe er. 

Les mer
Et bilde som viser hva som skjer bak kamera på en kortfilminnspilling

Gi dine kunder et personlig innblikk i bedriften

Produksjon av behind the scenes, eller BTS, kan være en fin måte å gi et innblikk i hva som skjer i bedriften din. Det handler om å synliggjøre hvem dere er på en annen måte enn deres ferdige materiale. Det viser at dere har ting på gang og holder dere aktuelle.

Les mer
En person som er på et verktøy

Feeden viser hvem du er

Kjappe budskap og kort oppmerksomhetsspenn. Sosiale medier lar deg formidle essensen av hvem din bedrift er. På plattformer der alt går kjapt er det viktig å være tydelig på hva man ønsker å formidle.

Les mer
En blid mann som smiler til kamera

Hvorfor bruke film i markedsføringen?

Underholdning er en av de fremste grunnene til at film fenger og at mennesker oppsøker mediet. I tillegg bygger det identiteten til din bedrift og du blir mer synlig. Du spiller på flere av sansene til målgruppen din med både lyd og bilde, og beholder deres oppmerksomhet uten forstyrrelser. Bevegelig bilde og film har prioritet i sosiale medier og er derfor ekstra synlig i kampen om oppmerksomheten til kundene dine.

Les mer
Hender som plukker gulrøtter

Sesongskifte og markedsføring

Planleggingsfasen av et foto-/filmopptak er ofte en viktig del av prosessen. Når opptaket planlegges, bør en gå gjennom spørsmål som; Hva skal bildene/filmen brukes til, hvilken målgruppe skal du nå, og hvor/hvordan skal du formidle ditt innhold? Dette gjør vi sammen, slik at vi sikrer materiale dere trenger.

Les mer
To personer som går mot kamera foran et hvit bygg

Hvilken plattform skal du publisere på?

Det finnes mange ulike plattformer og kanaler å nå dine kunder på. Det visuelle innholdet du presenterer bør optimaliseres for hver enkelt.
Du velger dine foretrukne plattformer, og vi hjelper med tilpassing av det visuelle innholdet etter gjeldende spesifikasjoner.

Les mer
En dame som poserer ved et piano

Din identitet - se ut som deg!

Bedriftsidentitet er kort fortalt personligheten til din bedrift.
Noe av det viktigste vi i LYKT Foto og Film gjør for våre kunder,
er å skreddersy materialet til kundens identitet. Bedriftsidentiteten din er alltid i fokus.

Les mer
Et portrettbilde av en mann som smiler til kamera

Seks grunner til
å portrettere de ansatte

Å portrettere dine ansatte er en god idé av flere ulike grunner. Portrettenes utforming kan både forsterke bedriftens profil og gi kundene grunn til å stole på deg.

Les mer
En person som sveiser stål

Din egen bildebank
- alltid synlig på rett sted til riktig tid

En lett tilgjengelig bildebank med riktig identitet og høy kvalitet, sikrer at du til enhver tid er forberedt på å være synlig på rett sted til riktig tid.

Les mer
Et produktbilde av en pakke med tyggis.

Den beste versjonen av dine varer

Produktfoto stimulere kjøpslysten. Produktene dine fortjener å bli presentert med sine beste egenskaper fremhevet.
Materialer, form, farger og tekstur må komme tydelig frem og være riktig i forhold til virkeligheten. Det styrker også ditt omdømme.

Les mer

La oss jobbe sammen!

Vi hjelper deg gjerne med å løse dine behov for visuell markedsføring og identitetsbygging.

Ta kontakt - det er helt uforpliktende!
Takk for henvendelsen!
Vi svarer deg så snart vi kan.
Oops! Denne beskjeden kom nok ikke fram til mottakeren.

Utvalgte prosjekter

Vi er så heldige å få jobbe med mange fantastiske mennesker.
Her er et lite utvalg jobber vi har gjort. Se mer under prosjekter.