Bildeprofilen handler om hvordan uttrykk bildene skal ha. En god bildeprofil har gjerne informasjon om fargebruk, utsnitt/komposisjon og stil - gjerne spesifisert med tanke på publiseringskanal. Retningslinjer for bruk kan også være smart å inkludere.
Her er noen kjappe tips til hvorfor det er lurt å ha en egen bildeprofil:
En egen bildeprofil bidrar til å skape gjenkjennelighet og skiller deg fra konkurrentene. Med en gjennomgående stil og visuell identitet i bildene dine blir det lettere for kunder å kjenne deg igjen, tiltrekke deg nye kunder, og sikre at de husker merkevaren din. Vis frem det som gjør deg til deg!
En tydelig bildeprofil gir et inntrykk av profesjonalitet og troverdighet. Bygg tillit hos dine kunder ved å velge bilder som reflekterer hvem dere er. Kombiner gjerne med den grafiske profilen. Få frem verdiene deres og front menneskene slik at kunder blir kjent med dere.
Bilder har en sterk evne til å engasjere og kommunisere. Ved å bruke riktige bilder kan du styrke ditt budskap og nå frem til de riktige menneskene. Du kan si mye på kort tid, noe som er spesielt viktig når vi hele tiden blir presentert for ulikt innhold. Pass på at potensielle kunder husker akkurat deg!
Vær tro til din bildeprofil, slik at din bedrift skiller seg tydelig ut.
En egen bildeprofil viser at du tar bedriften din på alvor. Bonus er at du unngår problematikken med at konkurrentene har samme bilder, som kan skje om du kjøper fra online arkiver. Er dine bilder unike, ser profesjonelle og gjennomtenkte ut, viser det at du er dedikert til å levere kvalitet og gir kundene en god opplevelse.
En egen bildeprofil sikrer at bildene du deler alltid ser ut som deg. Det kan sikre en helhetlig feed på sosiale medier, eller umiddelbar gjenkjennelighet i presentasjonen din på et seminar. Det gir kundene dine en helhetlig opplevelse og hjelper deg med å opprettholde et solid og pålitelig omdømme.
Vær tro til din bildeprofil, slik at din bedrift skiller seg tydelig ut. Det er ikke gitt at den for alltid skal være lik - for å henge med i tiden bør den utvikles og kanskje endres etter en tid. Så lenge den står til din bedrift, dens verdier og varemerke, fryder gjerne litt forandring. Et tips er å ikke endre for ofte.
Trenger du input til etablering eller oppdatering av bildeprofil? Rådfør deg gjerne med oss.