Bilder skaper interesse for produktet og øker sannsynligheten for at kunden går for akkurat ditt produkt. Form, farge og størrelse er viktig for å få tydelig frem hvordan produktet ser ut, og kunden har ingen tvil om hva de har kjøpt. I tillegg kan gode produktbilder bidra til å øke tilliten til din merkevare og gi et profesjonelt inntrykk.
Vi har notert noen punkter om hva som er greit å tenke på om du vurderer å få dine produkter fotografert:
Dette er noe av det viktigste å fremheve på riktig måte. Slik at kunden ikke får seg en overraskelse når de mottar produktet. Produktbildene må være så likt virkeligheten som mulig, for å kunne representere produktet på best mulig måte. Har du samme produkt i flere farger eller i en serie, kan det være fint å få et samlet bilde av alle, slik får du tydeliggjort forskjellene på produktene og hva som hører sammen.
Omfanget av produktet er en viktig del i beslutningsprosessen for en kjøper. Passer dette produktet hos oss, er det for lite/stort? Det er fint å skrive størrelse, slik at det råder null tvil. Samtidig kan det også settes ved noe gjenkjennbart eller i et miljø som helt tydelig illustrerer dimensjonene.
Gode produktbilder bidrar til å øke tilliten til din merkevare og gi et profesjonelt inntrykk.
Frilegging betyr at bakgrunnen fjernes. Det vil da være lettere å plassere produktbildet hvor som helst. Slik som i en katalog, på bakgrunner med forskjellige farger, i et samlet bilde med flere produkter.. Mulighetene er mange!
Det er smart å sette en stemning/følelse for å vise hvor og hvordan kunden kan benytte seg av produktet. Bilder av produktet i det miljøet det passer inn i, kan bidra til å spisse ditt budskap og tydeliggjøre behovet for produktet.
Har du produkter som kunne fortjent å bli fotografert, eller har spørsmål rundt produktfotografering? Ta gjerne kontakt med oss!