Film

Portrait of a smiling man

Hvorfor bruke film i markedsføringen?

Underholdning er en av de fremste grunnene til at film fenger og at mennesker oppsøker mediet. I tillegg bygger det identiteten til din bedrift og du blir mer synlig. Du spiller på flere av sansene til målgruppen din med både lyd og bilde, og beholder deres oppmerksomhet uten forstyrrelser. Bevegelig bilde og film har prioritet i sosiale medier og er derfor ekstra synlig i kampen om oppmerksomheten til kundene dine.

Film for ÄZ.
Med film kan du lettere fange oppmerksomheten til potensielle kunder.
Du lærer bort noe samtidig som du underholder.

Film setter en stemning som påvirker følelsene til seeren. Du bestemmer hvilken stemning du ønsker å knytte til dine produkter. Selger du boliger tilpasset barnefamilier kan det være fint å vise barn og voksne i ulike settinger. Smil og latter både på bilde og lyd, sammen med en munter og god musikk. Da har du allerede knyttet produktet ditt til en målgruppe, en stemning og en følelse av å bo der.

Med film har du muligheten til å være personlig i din kommunikasjon og tilpasse ditt budskap til din målgruppe.


Film for FoU Namdalen

Film som er produsert for ditt firma kan brukes til flere ulike formål. Er det internt bruk som står fremst kan den brukes på arrangementer, i presentasjoner, for opplæring eller kompetanseutvikling. Eksternt kan den brukes for å gjøre deres kunder bedre kjent med dere og/eller deres ansatte, dere kan dele informasjon av deres ekspertise, dere blir mer synlig og det hjelper til med å fremme de produkter/tjenester som dere selger.

Bruker dere eksempelvis film for å gi mer informasjon om deres produkter kan det minke trafikken på telefonhenvendelser til kundeservice.

Med film har du muligheten til å være personlig i din kommunikasjon og tilpasse ditt budskap til din målgruppe.
Woman digitally trying glasses on phone

Vi anbefaler at en film for deres produkter/tjenester og bedrift er utformet slik at det er tydelig at dere er avsenderen. Den bør være tilpasset målgruppen og være interessant slik at den har stopp-effekt.

Når gjennomsnittspersonen ser ca 1,5t film pr dag på nett er det vanskelig å konkurrere om publikums oppmerksomhet, om ditt materiale ikke stiller like sterkt. Budskap må komme tydelig frem. I tillegg må dere skille dere ut fra de andre aktørene i markedet og fenge potensielle kunder.