Derfor er det svært viktig å spisse budskapet slik at det kommer tydelig frem for seerne uten lyd. Stemningen må settes i det du ser, ikke i det du hører. Spesielt for å stoppe seerens scrolling. Stoppeffekten baserer seg på det visuelle.
Med film kan du lettere fange oppmerksomheten til potensielle kunder.
Du lærer bort noe samtidig som du underholder.
Her er det viktig å ha illustrative klipp og en god dramaturgi, slik at filmen oppleves spennende uten lyd. Her kan grafikk, tekstbobler, bulletpoints o.l. være gode å legge til. Både for å fremme budskapet og for å skape oppmerksomhet. Har du tale i filmen bør den tekstes, slik at innholdet er forståelig når det ikke høres.
Det vil ikke si at filmen bør produseres helt uten lyd. Har du stoppet seerne i scrollingen og fanget deres oppmerksomhet, kan det godt være at de aktiverer lyden. Derfor er det viktig å ta høyde for at filmen må fungere like bra med og uten lyd på sosiale medier.
Les mer om gode tips for innholdet i sosiale medier her.
Vi hjelper deg gjerne med å løse dine behov for visuell markedsføring og identitetsbygging.