Det er ofte lettere å snakke med noen man kjenner, enn å starte en samtale med en fremmed. Portretter av ansatte på hjemmesiden eller i sosiale medier, bygger bro mellom bedriften og kunden – rett og slett fordi kunden allerede har møtt ansiktet til den de møter eller snakker med på telefonen.
Unike portrettbilder er en mulighet for andre til å bli kjent med bedriften og hodene bak arbeidet som utføres. Tas bildene i egne lokaler, kan du utnytte fargeprofilen din og vise fram stemningen dere har på arbeidsplassen. Det gjør at kunder og samarbeidspartnere kjenner seg igjen når de kommer til deg.
Ved å inkludere de ansattes identitet, blir det enda mer personlig. Eksempelvis kan bildene si noe om interessene til hver enkelte av dere. Ansatteportrettet kan enkelt fortelle hvem dere er og hva dere står for.
Det er ofte lettere å snakke med noen man kjenner, enn å ta en samtale med en fremmed
Ansatteportretter som er gode i kvalitet og spesielle for din bedrift, skiller dere fra andre i markedet. Portrettene kan fortelle om hvor dere holder til, hvem dere er, hvordan dere samarbeider og hvilket fokus dere har.
Ansatteportretter tatt med samme idé og stil, kan fungere samlende på tvers av avdelingskontorer. Er bedriftens identitet viktigere enn lokasjon, kan ansatteportrettet være et fint grep - spesielt om bedriftens avdelinger deler samme hjemmeside. Helheten viser at det er samme bedrift uavhengig av lokasjon.
Er den geografiske plasseringen viktigst, kan kjente landemerker brukes som bakgrunn for portrettene. Da er det liten tvil om hvor kontoret er lokalisert.
Flere stolte ambassadører gir bredere markedsføring
Om du som leder ønsker å fremheve dine ansatte som bedriftens ansikter utad, skaper det tilhørighet hos den enkelte. Det viser at du er stolt av medarbeiderne dine og setter pris på jobben de gjør. Deres ekspertise kan frontes gjennom ulike prosjekter dere har, og vise både kunder og konkurrenter hva dere driver med. Det trigger både nysgjerrighet og gir dine ansatte anerkjennelse.
Når du viser at du er stolt av dine ansatte, skaper du lojale ambassadører for tjenestene og produktene du tilbyr. Det er lettere å snakke varmt om det du føler godt for. Ansatte som blir sett og føler seg verdifulle, snakker godt om arbeidsplassen og gir deg gratis markedsføring. Jo flere stolte ambassadører du har, jo bredere markedsføring. En anbefaling fra en kjenning, har større troverdighet enn all verdens annonser.
Høykvalitets ansatteportretter fotografert med bedriftens identitet og som fronter ansatte, viser kvalitet. Bedrifter som er opptatt av kvalitet hos seg selv, blir også oppfattet som leverandør av kvalitet. Slike portretter har brede bruksområder, og er alltid gode å finne i bildebanken: Portretter tatt i forbindelse med prosjekter kan brukes i kampanjer, nyhetsbrev, referanseprosjekter eller sosiale medier.
Portrettene kan også brukes når ansatte uttaler seg i en sak, skriver et blogginnlegg eller utmerker seg i bedriften.
Trenger din bedrift nye ansatteportretter hjelper LYKT Foto og Film deg med å finne ut hva som passer for dere.