planlegging

harvesting carrots

Sesongskifte og markedsføring

Planleggingsfasen av et foto-/filmopptak er ofte en viktig del av prosessen. Når opptaket planlegges, bør en gå gjennom spørsmål som; Hva skal bildene/filmen brukes til, hvilken målgruppe skal du nå, og hvor/hvordan skal du formidle ditt innhold? Dette gjør vi sammen, slik at vi sikrer materiale dere trenger.

PotatoesFarmer in a fieldCarrots
farmer harvesting in the fieldBeetrootTractor in a field
Bildebank for Frostachips

Ønsker dere en bildebank som inneholder bilder fra alle sesonger, er det best å planlegge dette i forkant slik at bildene kan fotograferes i den aktuelle sesongen. I realiteten vil ikke dette alltid la seg gjøre, og en god plan for hvordan opptaket kan løses er derfor essensielt.

Vi tenker at det aller meste er mulig, og at det finnes en løsning på alt.

Selger dere produkter for ulike sesonger, der sommerproduktene leveres på vinteren, må en ofte ha bildene klare for publisering før gresset er grønt. Da kan utfordringer for å ha materialet tidsnok oppstå.

Vi i LYKT Foto og Film løser ofte slike problemstillinger. Nedenfor er en film vi har produsert på høsten, for publisering til jul.

Produktfilm for Kremmerhuset

Det viktigste i formidlingen er følelser, og det er ofte mulig å manipulere følelsen av en årstid med noen enkle grep. Kanskje trenger dere ikke snø, men et stemningsfylt dekorert hjem som hinter til følelsen av vinter.

Noen ganger kan eksterne elementer være helt avgjørende for å få gjennomført en fotografering.
field landscape

Med værskifte fra dag til dag og tidvis time til time, kan det fort være et annet vær på opptaksdag enn planlagt.

Vi i LYKT er fleksible. Vi planlegger slik at vi har mulighet til å flytte fotograferingen. Ofte kan det meste løses med improvisasjon. Vi kan improvisere og illustrere andre lokasjoner og finne kreative løsninger for å få gjennomført og levert et godt produkt.

Film for Heimdal Boligs prosjekt Solsletta

Dersom det planlegges et opptak hvor det er kritisk med godt vær, og værmeldingen endrer seg, kan vi være behjelpelige med å finne en god plan B. Vi kan finne alternative lokasjoner og tilpasse uttrykket for å få formidlet ditt budskap, også når det uforutsette skjer.

Vi tenker at det aller meste er mulig, og at det finnes en løsning på alt.

La oss jobbe sammen!

Vi hjelper deg gjerne med å løse dine behov for visuell markedsføring og identitetsbygging.

Ta kontakt - det er helt uforpliktende!
Takk for henvendelsen!
Vi svarer deg så snart vi kan.
Oops! Denne beskjeden kom nok ikke fram til mottakeren.