STOPPEFFEKT

Two people on green background laughing with candy ang

Stoppeffekt i sosiale medier

Å fange oppmerksomheten til publikum er en hard konkurranse når bedrifter skal promotere online. Det som ikke har verdi for oss eller møter vår interesse blir fort ignorert. For å være suksessfull på nett er det viktig å treffe riktig målgruppe og fange interessen til publikum.
Du må stoppe seerne fra å scrolle forbi ditt budskap.

Komplekse innlegg med mye informasjon krever mer egeninnsats av publikum. Holdes innholdet kjapt, konkret og enkelt, hjelper det seeren å oppfatte budskapet før det scrolles videre.Bilder kan gi stoppeffekt ved å tydeliggjøre ditt produkt umiddelbart. Farger, lys og uttrykk kan selge en stemning og assosieres med en følelse. Av natur søker vi mennesker etter andres øyne.

Woman on pink background eating candyMale smiling and showing a chocolate Woman on yellow background showing candy
Woman on green background holding candyWoman smiling on pink background with flying candyMan smiling with blue clothes on green background
Man on purple background holding candyHand holding candy and purseWoman pours candy into her mouth
Bilder for Candy People

Bilder av mennesker er derfor et fint virkemiddel for å stoppe seeren ved budskapet ditt.Ønsker du å presentere tekst kan det være fordelaktig at den er lett lesbar og skiller seg ut fra mengden. Det er mulig å tilføre bevegelse slik at den lettere fanger oppmerksomheten. Innholdet og tone of voice bør være i henhold til din bedrifts identitet.

Våre øyne fenges av bevegelse. Film er derfor et godt virkemiddel for å fange oppmerksomhet på sosiale medier. Sammensetting av musikk, lyder og bevegelser, er en fin måte å skape emosjonelle reaksjoner.

Ved å gi seeren en følelse når du presenterer ditt innhold, er det større sjans for at de husker ditt budskap. Positive følelser gir også en positiv assosiasjon til din bedrift. Skapes engasjement hos publikum, er veien til likes, kommentarer og delinger kortere. Men først må du stoppe scrolle-tommelen.

Bilder og film er gode virkemidler for kjapp formidling av ditt budskap.

Pene visuelle innlegg gjør at publikum gir deg oppmerksomhet, forstår ditt budskap, husker deg og bruker det du sier.
Male standing outside smiling

Publikum trekker konklusjoner på din bedrifts kvalitet ut i fra kvaliteten på de innleggene du publiserer. God kvalitet på innholdet viser at du bryr deg om din bedrift og hvordan du fremstiller din bedrift for verden. Da er det nærliggende for publikum å tenke at de også vil få samme omtanke og kvalitet dersom de handler hos deg.

Publikum sitter ofte på SoMe som privatpersoner, ikke som bedrift. Noe som åpner for en mer personlig henvendelse til publikum, for å bygge nære bånd til dine kunder.

Film for MOEN

Pene visuelle innlegg gjør at publikum gir deg oppmerksomhet, forstår ditt budskap, husker deg og bruker det du sier. Det du legger ut i feeden er et godt virkemiddel for at publikum kan forstå og føle at de er en del av din verden. De fleste kjøpere baserer sine kjøp i bakgrunn av hva de ser på sosiale media.

Ved å skape en bildebank for din bedrift kan du sikre at du alltid har godt og tilpasset innhold for å publisere på dine plattformer. Vi i LYKT Foto og Film hjelper deg gjerne med å opprette et slikt arkiv.