SoMe er et godt verktøy for å markedsføre deg på. En gjennomført konto vil øyeblikkelig si noe om hvem bedriften er. Det kan gjelde hva bedriften driver med, hvilket produkt som blir solgt og bedriftens målgruppe. Formidlingen gjøres i hovedsak gjennom de innleggene du publiserer, men kan også med blant annet bio, bedriftens fargeprofil og hashtags.
Det går fort på sosiale medier, og oppmerksomhetstiden er kort. Derfor er det viktig å være kjapp og tydelig i dine budskap. Bilder og film er gode virkemidler for kjapp formidling av ditt budskap.
Visuelt innhold prosesseres 60 ganger så raskt som tekst, og bilder sparer publikum for tiden det tar å lese mye tekst. Et godt visuelt materiale hjelper også publikum med forståelse av ditt budskap og det fester seg enklere på hukommelsen.
Publikum trekker konklusjoner på din bedrifts kvalitet ut i fra kvaliteten på de innleggene du publiserer. God kvalitet på innholdet viser at du bryr deg om din bedrift og hvordan du fremstiller din bedrift for verden. Da er det nærliggende for publikum å tenke at de også vil få samme omtanke og kvalitet dersom de handler hos deg.
Publikum sitter ofte på SoMe som privatpersoner, ikke som bedrift. Noe som åpner for en mer personlig henvendelse til publikum, for å bygge nære bånd til dine kunder.
Pene visuelle innlegg gjør at publikum gir deg oppmerksomhet, forstår ditt budskap, husker deg og bruker det du sier.
Pene visuelle innlegg gjør at publikum gir deg oppmerksomhet, forstår ditt budskap, husker deg og bruker det du sier. Det du legger ut i feeden er et godt virkemiddel for at publikum kan forstå og føle at de er en del av din verden. De fleste kjøpere baserer sine kjøp i bakgrunn av hva de ser på sosiale media.
Ved å skape en bildebank for din bedrift kan du sikre at du alltid har godt og tilpasset innhold for å publisere på dine plattformer. Vi i LYKT Foto og Film hjelper deg gjerne med å opprette et slikt arkiv.